Πέμπτη 2 Απριλίου 2009

Tesla Motors Roadster




Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε στο μυαλό μας ότι τα αυτοκίνητα χαμηλής ή μηδενικής κατανάλωσης δεν αφορούν τους πραγματικούς εραστές της οδήγησης. Αυτό συμβαίνει είτε λόγω του ότι οι επιδόσεις τους κατά κανόνα είναι ανεπαρκείς είτε γιατί η εμφάνιση τους δε θυμίζει σε τίποτα ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο.




Στη ζωή όμως λίγα πράγματα μένουν αναλλοίωτα και πλέον ήρθε η ώρα να αναθεωρήσουμε γιατί ένας άγνωστος Αμερικάνος κατασκευαστής η Tesla Motors κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει επιδόσεις ευθέως συγκρίσιμες με μια Ferrari F430 όμως έχει μια θεμελιώδη διαφορά. Δε χρειάζεται βενζίνη γιατί είναι αμιγώς ηλεκτρικό.


Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Μιλάμε για ένα διθέσιο cabrio όχημα το οποίο βασίζεται στο πλαίσιο της Lotus Elise το οποίο έχει τροποποιηθεί βαρύτατα για της ανάγκες του εν λόγω αυτοκινήτου και διαθέτει έναν τριφασικό , τετραπολικό , επαγωγικό κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος χωρίς ανάγκες συντήρησης ο οποίος λειτουργεί με διαφορά δυναμικού 375 Volts και έχει 248 ίππους μέγιστη ισχύ στις 8000 στρ/λεπτό και ροπή στρέψεως 375 Νm που αποδιδόμενη σταθερά από τις 0-6000 rpm ενώ ο βαθμός απόδοσης του είναι 92%.





Οι οποιεσδήποτε συγκρίσεις των ανωτέρω μεγεθών με οποιοδήποτε θερμικό κινητήρα είναι απλά αποστομωτικές.

Λόγω της τεράστιας ροπής του αυτοκινήτου από 0 στροφές το αυτοκίνητο επί της ουσίας δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων τουλάχιστον με την έννοια που έχουμε συνηθίσει όλοι στα αυτοκίνητά μας. Διαθέτει πολύ απλά μια σχέση μετάδοσης για την κίνηση εμπρός και μια για την όπισθεν.


Το βάρος των 1238 κιλών σε συνδυασμό με τον εκρηκτικό κινητήρα χαρίζουν στο αυτοκίνητο καταιγιστικές επιδόσεις με το 0-100 να διενεργείται σε 4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 201 χλμ/ώρα.







Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου το πλαίσιο όπως προαναφέρθηκε είναι δανεισμένο από τη Lotus Elise και είναι μονοκόκ από αλουμίνιο και ίνες άνθρακα για να διατηρηθεί το βάρος στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα ωστόσο είναι αρκετά βαρύτερο από τη Lotus λόγω ασφαλώς των μπαταριών που ζυγίζουν περίπου 450 κιλά. Οι αναρτήσεις που χρησιμοποιούνται είναι η καλύτερη υλοποίηση που υπάρχει αυτήν τη στιγμή στον κόσμο και είναι ανισομεγέθη διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς.


Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου επαρκούν στην καλύτερη των περιπτώσεων για μια απόσταση 390 χιλιομέτρων περίπου πριν χρειαστούν να επαναφορτιστούν, μια διαδικασία που διαρκεί περίπου 3.5 ώρες. Ενώ η διάρκεια ζωής τους κατά τον κατασκευαστή είναι 160000 χιλιόμετρα ή 5 χρόνια.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τον εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης που διαθέτει και ένα συμβατικό αυτοκίνητο αλλά έχει ένα σοβαρό μειονέκτημα που δεν είναι άλλο από την τιμή η οποία είναι 99000 ευρώ για την ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δεν έχει αφιχθεί ακόμα αλλά αναμένεται στα τέλη του 2009.


Όσοι πιστοί προσέλθετε....



UPDATE


Στην τρέχουσα μορφή του το όχημα διατίθεται με κινητήρα που αποδίδει 288 ίππους με την ροπή να είναι 370 Nm για τη βασική έκδοση και για την έκδοση Sport 397 Nm. Οι ανακοινώσιμες επιδόσεις είναι 0-100 σε 3.9'' για το ''απλό'' και 3.7'' για το S. Πέρα από τις επιδόσεις διατίθενται και καινούργια στοιχεία μηχανολογικού εξοπλισμού όπως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις κατά ενδοτικότητα, σφυρήλατοι αλουμινένιοι τροχοί και μέρη ινών άνθρακα σε διάφορα μέρη του αυτοκινήτου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου